Når en liten mus er ute og går, må den alltid se og passe på

For spørsmål og diskusjoner om fiske i Nordmarka, Lillomarka, Krokskogen, Bærumsmarka og Vestmarka

Moderator: Moderator

Når en liten mus er ute og går, må den alltid se og passe på

Innlegg østers Ons Jul 25, 2007 21:33

Da sitter jeg foran sjermen og er klar til og sette inn en fiske film som en god venn av meg har brent til meg.Men det fikk jeg ikke helt til så da kan jeg like så godt, fortelle om en fantastisk tur jeg hadde i dag mores.
Det hele begynte får 2 uker siden. Jeg og 2 fiske venner var i normarka .
Vi hadde fått bra med fisk og var på vei hjem, det var godt på kveld og vi var i mellom 2 store vann. Jarwe vill stoppe får og ta noen kast ved et oss i denne elva.Da vi kommer oss om sider ned til elve stubben oppdager vi hvor mye vann det går i elven :lol: Har aldri sett slik vannstand i en elv i Juli i normarka ,og alle vet jo hva som skjer med de store kubbene som går i de store normarksvannene, de vill jo ha en durs så lenge det er nåkk vann :P Mens de andre fisker tar jeg på polaridbrillene mine og setter meg i et stryk, som går inn i en liten løk der sitter jeg en time og speider etter noe jeg lokter :twisted: Og sandelig etter 45 min kommer kjempen fra løken og svømmer rolig inn i stryket som i dag er sikkert 2 m dypt som gjør storr ørreten trygg.

Bilde
Fullversjon: [url]http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12770/31090.jpg[/url]

Levert av: [url]http://sportsfiske.nu/foto/[/url]

Da jeg endelig etter flere tusen tråkk var fremme ved den fantiske fiske plassen, var det tidlig morgen i normarka. morgen dugen lå som et teppe over elve stuben elve bruset som det skulle vært april ,og isgang i de store vannene. Jeg følte meg sikker på at ikke Lars Nilsen eller FrankNylan hadde tatt turen, og med samme vannstand som får 2 uker siden Var jeg temlig sikker på at kjempen var ette sted ibrekket. :roll:
Etter vadere og utstyret satt i stand var det frem med flue boksen i det jeg tar den frem piler det en mus får bi. Valge var ikke vanskelig da.
Problemet oppsto da jeg skulle kaste muse imitasjonen ut en ting vet jeg man får kunn en sjanse på en slik ørret kubbe men med 5 stanga klarte jeg med litt flaks og få flua over mot den andre siden.Jeg trekker inn rykk vis slik en mus/lemmen svømmer i vann da elva eksploderer I HELVETE ER DET ALIGATOR I NORMARKA.

Etter en time kjøring kommer beiste inn som vi ser på bildet men den føyk som en rakket etter jeg fikk tatt et bilde av Kjempen.

Bilde
Fullversjon: [url]http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12771/31091.jpg[/url]

Kunne fint fått knytt neven i dette gapet. Musa var ikke akurat den samme som jeg kaster ut for 1 time og 15 min siden.

Bilde
Fullversjon: [url]http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12773/31093.jpg[/url]

Jeg setter pris på og bli satt til bake etter endt kamp.
Som Ørreten sier selv, så ble hannfisken satt pent til bake etter veiing og måling.Den takket får kampen og for ut i stryket som en torpedo
Kan røpe lengde 75 vekt kommer som en rebus på det siste bildet.
Andre bilder av fisken kommer mulig i et kjent villmarksblad eller i år boka.

Bilde
Fullversjon: [url]http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12774/31094.jpg[/url]

På vei hjem stoppet jeg her :?: Får og ta noen kast etter røya :)

Bilde
Fullversjon: [url]http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12775/31095.jpg[/url]

Kan jo vare noen som er inntresert i vekt på denne kjempen som er ommtalt i dette innleget.De kann jo følle med vidre i noen linjer.
Denne Normarksprammen tilhører en fastboene i nordmarka øst hans kallenavn er MINKEN mulig det har med fiske å jøre :roll: Navnet på karen begynner på G og får 5/6 år til bake tokk han en kjemmpe ørret i garnet sitt som har blit mye omtalt, hvis man trekker fra 3 kilo så er vekten på ørreten jeg lurte opp i dag morres riktig. LYKKE TIL :P
østers
Senior medlem

Innlegg bjs Ons Jul 25, 2007 21:42

Det er det sjukeste! Gratulerer! Tør jeg gjette på 4 kg eller er jeg helt på jordet? Uansett bøyer jeg meg i støvet. :shock:
U'll never walk alone
bjs
Medlem

Innlegg cornholio Ons Jul 25, 2007 21:47

Satan for noen ørreter du får :shock: :shock: :shock:
Tar av meg hatten :D helt sjukt
Brukerens avatar
cornholio
Medlem

Innlegg Knut Ons Jul 25, 2007 21:47

Kanon! Ja, jeg kjente meg igjen og da blir det ca. 5,7kg!
Knut
Senior medlem

Innlegg Rogna Ons Jul 25, 2007 21:57

Og stedet var Sandungen, og mannen med garnet var Gunnar H. Nilsen.
Brukerens avatar
Rogna
Senior medlem

Innlegg Geraldo Ons Jul 25, 2007 22:02

Detta er ikke rektig... Den kombinasjonen av gullhår og dyktighet må da snart gå over i en evne til å gå på vannet. Du klarer iallfall å mette en relativt stor folkemengde med et knippe av dine ørreter ispedd en tur til bakeren.

Gratulerer.
Brukerens avatar
Geraldo
Medlem

Innlegg Dag Ø. Ons Jul 25, 2007 22:30

Gratulerer igjen ja. Artig å høre rapporten fra fighten på tellefon :D Drøy fisk... :shock:
Beste fisk Oslomarka 2010: Gjedde 4460g/86cm sluppet ut igjen, abborer 1220g/46cm og 1080g/40cm begge sluppet ut igjen, ørret 1400g/52cm, flue; gjedde 77cm sluppet ut igjen
Brukerens avatar
Dag Ø.
OFA

Innlegg nico Ons Jul 25, 2007 22:31

sykt, sykt. gratulerer!!
Rekorder i oslo:
Ørret: 3,4
Sø: 1,9
Laks: 2,2
HA: 2,5
Medl: oslomarka jff
Brukerens avatar
nico
Senior medlem

Innlegg østers Ons Jul 25, 2007 22:39

Rogna skrev:Og stedet var Sandungen, og mannen med garnet var Gunnar H. Nilsen.

Navnet GUNAR er riktig etternavn vet jeg ikke men den ørreten du sikter til veide tror jeg mellom 10 og 11 kilo.

Rogna les en gang til ØST :lol: Mulig jeg tar feil men jeg mener sandungen er normarka NORD :!:
østers
Senior medlem

Innlegg Fiskethor Tor Jul 26, 2007 2:10

Kanonfisk :D Kommer til å drømme om denna natt. Mitt tips er 5,4 kg. Gratulerer :!: :!: :!:
Aldri nok tid til å fiske!!!
Fiskethor
Medlem

Innlegg Rogna Tor Jul 26, 2007 7:21

østers skrev:
Rogna skrev:Og stedet var Sandungen, og mannen med garnet var Gunnar H. Nilsen.

Navnet GUNAR er riktig etternavn vet jeg ikke men den ørreten du sikter til veide tror jeg mellom 10 og 11 kilo.

Rogna les en gang til ØST :lol: Mulig jeg tar feil men jeg mener sandungen er normarka NORD :!:

Joda, jeg ser du skriver øst i Marka. Sandungen ligger Nord Øst i Marka.
Og stedet er fortsatt Sandungen.
Brukerens avatar
Rogna
Senior medlem

Gratulerer

Innlegg Eastender Tor Jul 26, 2007 7:55

Drøy fisk!!! Gratulerer. Utrolig hva du klarer å dra ut av vannmassene i Nordmarka. Med en lengde på 75 cm, tipper jeg den veier ca. 4,5 kg.

Artig at du tok den på museimitasjon. Trodde disse fisket best på natta? Ser jo ikke så mørkt ut da du tok fisken :)
Brukerens avatar
Eastender
Aktivt medlem

Innlegg winsjansen Tor Jul 26, 2007 8:14

:shock:

Grattis med en Fantastisk fisk.....du imponerer igjen!
Hyggelig lesning :wink: !

Hadde jeg fått på noe sånn, så hadde jeg garantert fått hjertestans. :P
Mvh
Espen

"Lord suffer me to catch a fish,
So large that even I,
When talking of it afterwards,
May have no need to lie."

Medlem av oslomarkajff & gjff
Brukerens avatar
winsjansen
Senior medlem

Innlegg Crazy Tor Jul 26, 2007 9:15

Gratulerer, utrolig fin fisk :D
Crazy
Aktivt medlem

Innlegg Blankern Tor Jul 26, 2007 10:59

grei fangst :D
Brukerens avatar
Blankern
Senior medlem

Innlegg Audun Tor Jul 26, 2007 11:18

jeg vet akkurat hvor det siste bildet er fra!! det er fra Trehørningen, og båten tilhører Trehørningen gård og de som bor der. Akkurat der bildet er tatt fikk jeg en fin abbor for noen uker siden. Jeg vet også hvor stor den fisken var som ble tatt i garn var, siden fangstmannen fortalte om det. Veldig hyggelig kar som lånte oss dopapir! hehe.. så da vet jeg også hva fisken til Østers veide! sykt imponerende! og Rogna, jeg er ganske sikker på at stedet er Trehørningen! vekta til fisken som ble tatt der i garn stemmer veldig bra med at man skal trekke fra 3 kg og få vekta til østers sin fisk. Har jeg rett Østers?
Audun
Senior medlem

Innlegg Knut Tor Jul 26, 2007 12:54

Audun skrev:jeg vet akkurat hvor det siste bildet er fra!! det er fra Trehørningen, og båten tilhører Trehørningen gård og de som bor der. Akkurat der bildet er tatt fikk jeg en fin abbor for noen uker siden. Jeg vet også hvor stor den fisken var som ble tatt i garn var, siden fangstmannen fortalte om det. Veldig hyggelig kar som lånte oss dopapir! hehe.. så da vet jeg også hva fisken til Østers veide! sykt imponerende! og Rogna, jeg er ganske sikker på at stedet er Trehørningen! vekta til fisken som ble tatt der i garn stemmer veldig bra med at man skal trekke fra 3 kg og få vekta til østers sin fisk. Har jeg rett Østers?

Ja Audun,det siste bildet er fra Trehørningen og vedkommende som bor der og tok storauren på garn heter Gunnar. Som jeg skrev tidligere tippet jeg på 5,7kg da jeg mener Gunnars aure var på 8,7. Da er det bare å vente...
Knut
Senior medlem

Innlegg østers Tor Jul 26, 2007 13:09

Knut skrev:
Audun skrev:jeg vet akkurat hvor det siste bildet er fra!! det er fra Trehørningen, og båten tilhører Trehørningen gård og de som bor der. Akkurat der bildet er tatt fikk jeg en fin abbor for noen uker siden. Jeg vet også hvor stor den fisken var som ble tatt i garn var, siden fangstmannen fortalte om det. Veldig hyggelig kar som lånte oss dopapir! hehe.. så da vet jeg også hva fisken til Østers veide! sykt imponerende! og Rogna, jeg er ganske sikker på at stedet er Trehørningen! vekta til fisken som ble tatt der i garn stemmer veldig bra med at man skal trekke fra 3 kg og få vekta til østers sin fisk. Har jeg rett Østers?

Ja Audun,det siste bildet er fra Trehørningen og vedkommende som bor der og tok storauren på garn heter Gunnar. Som jeg skrev tidligere tippet jeg på 5,7kg da jeg mener Gunnars aure var på 8,7. Da er det bare å vente...

Jeg har bare sett bildet i et blad, jeg mener det sto i teksten 8 kg. Mulig jeg tar feil men det var i vertfall det utganspungte jeg mente :lol:
Trenger ikke skryte på meg 700g på denne ruggen.
østers
Senior medlem

Innlegg Audun Tor Jul 26, 2007 15:29

jeg snakket med Gunnar, og han fortalte at fisken veide over 8 kg ja :) han sa han fikk mest fisk opp mot 700 gram, men det hendte det var en fisk på 3-4 kg en gang i året eller noe slikt. Da jeg snakket med han hadde han fått 15 ørret og 1 røye i garn dagen før.
Sist endret av Audun den Tor Jul 26, 2007 18:54, endret 1 gang
Audun
Senior medlem

Innlegg Blankern Tor Jul 26, 2007 16:01

Betyr dette at det "bare" er den nest største du har tatt i marka Østers?
Brukerens avatar
Blankern
Senior medlem

Neste

Gå til Nordmarka og omegn

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: MSN [Bot] og 0 gjester