staalel skrev:tålmodigheten er nettopp det som ofte blir satt på prøve. selvfølgelig er det gøy når man får stor fisk uten å måtte slite altfor mye for det. men hvis det gjentar seg ofte, er det ikke like stas mer som første gangen.
Det ligger mye i det du sier her. Det er jo tross alt blanketurene/utfordringene som driver oss. Ingen som hadde giddet å drive med fiske dersom det bare var å dra ut og håve opp uansett sett hvor og når.
Men helt klart blir man frustrert når man sitter der og føler man har prøvd absolutt alt. Hvis jeg opplever den følelsen, pleier jeg konsekvent å ta en lang pause fra det vannet, men hele tiden være 100% innstilt på at jeg skal tilbake for å fortsette å prøve. Det har hjulpet meg mye i allefall. Får vel bruke et eksempel. Paddetjern innafor Krokhol Golfbane. Folk opplever selvsagt vann forsjellig, men for meg har dette bydd på en av mine største markautfordringer noen gang. Det er et aldeles nydelig vann/område, et av de fineste jeg vet om så jeg kom alltid tilbake for turens skyld. Men jeg ila GODT over 100 fisketimer ved det vannet før første ørret derfra lå på land. På den turen jeg hadde dit, når jeg tok min første, hadde jeg null forventninger til fiske. Jeg var der for å få meg en overnattingstur i marka og teste et nytt telt bla. a. Men hadde jo med meg fiskeutstyret, så jeg fiska jo. Kastet noen få kast med spinner første kvelden, men bortsett fra det hadde jeg kun slengt ut en mark og jeg satt og stirret passivt på stanga mens jeg satt foran bålet og nøt godt drikke

Men plutselig så smalt det på en ørret gitt, og det var helt surrealistisk etter så sinnsykt mange blanketurer dit. Virket jo tilnærmet umulig å få fisk. Men jeg må også presisere at når jeg fikk den fisken var jeg svært stolt over at jeg endelig hadde klart å få opp en ørret i det vannet etter så mange timers fiske. Jeg levde på den feite 3 hektosen

(den var faktisk usedvanlig fet) ganske lenge etterpå og bruker fortsatt minnene fra den turen som personlig motivator.
Nei, må bare ønske deg hell og lykke nok en gang og håpe at du vil forsøke mer, om så kanskje senere, og vil lykkes. Du fortjener virkelig det!