lat som jeg er har det blitt lite rapporter om fiske fra min side i år. men med ny pers på brunørret tenkte jeg det var på tide å lage et innlegg. høsten i fjor satte jeg ny pers på brunørret med 2.2 kg.

utrolig deilig å bryte 2 kg grensa på flue. men siden den gang har jeg hatt et håp om å klare en på over 3. noe jeg trodde jeg skulle bruke adskillig mye lenger tid på å klare. i hvertfall i Norge. men her om dagen, 4 juli for å være nøyaktig skjedde det. med 5# stang og alt for lite backing smalt det på. fisken raste ut som om det var null motstand i andre enden. men jeg holdt jo igjen for harde livet. når det var igjen noen få turns med backing på snella fikk jeg endelig kontroll. hele lina og over 50 meter backing i løse luften mellom meg og fisken. jeg skalv! hva F... er dette tenkte jeg. etter vel og lenge fikk jeg den innenfor synsrekkevidde. og dæven! jeg skal ikke akkurat mindre nå. endelig skle fisken pent inn i hoven. frem med vekta og rask veiing. nøyaktig 3.75 kg

ja det var visst ny pers det. hvordan jeg skal klare å overgå en slik fisk noengang i Norge igjen beats me. men dette er helt klart ike noe som annbefales for folk med dårlig hjerte. nå, selv en uke etter hendelsen sitter jeg fortsatt på rommet med parkinssons tendenser i hele kroppen. så bare for å skryte, her er et bilde

Fullversjon:
http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/42312/105161.jpg
kroken krokern..